تبلیغات
کاروک - ورزش و سلامتی

ورزش و جلوگیری از سرماخوردگی
اگر می خواهید در این فصل سرما نخورید، ورزش منظم و متوسط بهترین راه است. یافته ها نشان می دهند که ورزش دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و به مقابله با عفونت های ساده ای همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می کند. ورزش به پیشگیری از مشکلات جدی همچون بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، پوکی استخوان و برخی از انواع سرطان نیز کمک می کند. اما وقتی که سرماخورده اید، چه؟ آیا ورزش به درمان آن کمک می کند؟ آیا ورزش آن را بدتر نمی کند؟

 ورزش و فعالیت بدنی بخش مهمی از برنامه زندگی یک فرد برای سالم ماندن و جلوگیری از بیماری های مزمن است. فعالیت بدنی مداوم، تناسب کلی بدن شما را افزایش می دهد که این امر به تقویت دستگاه ایمنی کمک می کند.

ورزش منظم، دستگاه ایمنی را تحریک و فعال می کند که باعث می شود کمتر سرما بخورید. ورزش، تعداد و قدرت برخی از سلول های ایمنی بدن را ۵۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش می دهد. ورزش منظم قدرت دستگاه ایمنی در مقابله با عوامل بیماری زا از جمله ویروس های سرماخوردگی را افزایش می دهد. برخی از یافته ها حاکی از این است که ورزش های متوسط همچون ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی، رفتن یک روز در میان به باشگاه یا چند روز در هفته دوچرخه سواری، می تواند میزان سرماخوردگی را کمتر کند.

ارتباط ورزش و سرماخوردگی,ورزش,پیشگیری از سرماخوردگی با ورزش

یک مطالعه نشان می دهد زنانی که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنند ۵۰ درصد کمتر از زنانی که ورزش نمی کنند، سرما می خورند. در این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که .....ادامه مطلب ....کلیک کنید.......




طبقه بندی: علمی، ورزشی،
برچسب ها: ورزش، سرماخوردگی، باشگاه، پیاده روی، دستگاه تنفسی،

تاریخ ارسال : شنبه 24 بهمن 1394 | نویسنده مطلب : افشین





  • paper | خرید بک لینک | میله
  • x
    شارژ موبایل