آیا هرگز از خود پرسیدهاید که در این دنیای پر ازدحام اینترنت، بهترین روش های تبلیغات چیست؟. امروزه با توجه به استفاده روز افزون افراد از فضای سایبر برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، نباید از اهمیت تبلیغات اینترنتی غافل شد.
بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند!
به جرأت میتوان گفت این روزها یکی از مهمترین و سریعترین روشهای افزایش فروش و بازدید در دنیای مجازی، همین تبلیغات اینترنتی میباشد. پس بنابراین بهتر است هر صاحب کسب و کاری برای موفقیت در این عرصه با بهترین روش های تبلیغات اینترنتی آشنا شود.
البته با توجه به هدف و نوع هر کسب و کاری، بهترین روش میتواند کاملاً متفاوت از روشهای دیگر باشد. در ادامه به چند مورد از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی اشاره میکنیم.
۱- روش تبلیغات در موتورهای جستجو
با توجه به این نکته که در حدود ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت از موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده میکنند، حضور موثر در این موتور جستجوی محبوب بسیار لازم به نظر میرسد. در این شکل از تبلیغات، به ازای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، تبلیغات در نتایج جستجو به نمایش در میآید.
مثلاً وقتی یک کاربر عبارتی را در سرچ باکس گوگل جستجو میکند یک سری نتایج برای او نمایش داده میشود. و البته چون احتمال کلیک کاربران بر نتایج اولیه بیشتر است، پس حضور عبارت کلیدی تبلیغ شما در این جایگاه دارای اهمیت بسیار زیادی میشود.
۲- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره همه اقشار است. پس تبلیغات در آنها برای آگاهی مردم از برند شما و همچنین دستیابی به مشتریان جدید و بالقوه بسیار موثر خواهد بود.
شما به راحتی میتوانید از طریق پلتفرم تبلیغاتی مختص به هر کدام از این شبکههای اجتماعی، همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین و حتی اینستاگرام، برای معرفی محصول یا خدمات خود استفاده نمایید.
بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند!
۳- روشهای تبلیغات همسان
این نوع از تبلیغات به علت مشابهت فُرمَت تبلیغ در آن، با محتوای سایت انتشار دهنده، تبلیغ همسان یا Native گفته میشود. در این شکل از تبلیغات اینترنتی تلاش میشود با ارائه راه حلهایی برای مشکلات کاربران، از هر طیفی آنها را جذب کنند.
مزیت این نوع تبلیغ آن است که به علت مشابهت ظاهری آن با سایر مطالب سایت انتشار دهنده، معمولاً مخاطب آنها را نادیده نمیگیرد و امکان پیگیری و کلیک کاربر بر روی تبلیغ مربوطه بیشتر میشود.
۴- تبلیغات بنری
در این نوع از تبلیغات شما یک عکس ثابت و یا متحرک با فُرمَت فلش یا GIF را در یک سایت منتشر کننده قرار میدهید. مخاطبان سایت ناشر، با کلیک بر روی آن بنر، به سایت شما لینک شده و وارد میشوند.
این بنرهای تبلیغاتی با اندازههای استاندارد در قسمتهای هدر، فوتر، میان مطلب، ابتدای مطالب، انتهای مطالب یا سایدبار صفحات وبسایت، نمایش داده میشوند. هزینه آن به صورت پرداخت به ازای هر کلیک معتبر (CPC) و یا پرداخت ماهیانه برای اجاره یک جایگاه خاص در یک سایت محاسبه میگردد.
البته در چند سال اخیر با پیدایش روشهای جدید تبلیغات اینترنتی میتوان گفت که تبلیغات بنری دیگر طرفداران سابق را ندارد. موتور جستجوی گوگل در این زمینه یکی از بهترینها است. زیرا طبق آمارها دارای بیشترین مخاطبها برای تبلیغات بنری یا Display Ads میباشد.
۵- روش ایمیل مارکِتینگ
روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمیترین روشها در این زمینه میباشد. که تا به حال پیشرفتها و البته تغییرات زیادی هم داشته است. یکی از بهترین اهدافی که میتوان با این روش از تبلیغات به آن دست یافت، نگهداری مشتریهای فعلی و سعی برای افزایش وفاداری آنهاست.
شما به راحتی میتوانید از پلتفرمهای موجود که خدمات فراگیر تبلیغات ایمیلی را ارائه میکنند استفاده کنید. و کمپینهای بازاریابی خود را برای جذب هر چه بیشتر مشتریان پیش ببرید.
بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند!
۶- تبلیغات ریتارگتینگ
همیشه احتمال اینکه کاربرانی که قبلاً به سایت شما مراجعه کردند و چندین مرحله از قیف فروش را گذراندهاند، تبدیل به مشتری بالفعل شوند بسیار بیشتر از کسانی است که هیچ اطلاعی از خدمات سایت شما ندارند.
بله، تبلیغات ریتارگتینگ مدلی است که در آن، تبلیغات خدمت یا محصول شما فقط به کسانی که قبلاً به پایگاه اینترنتی شما مراجعه نمودهاند نمایش داده میشود. این روش از تبلیغات، هم برای افزایش فروش و هم برندسازی بسیار مفید میباشد.
۷- تبلیغات ویدئویی
طبق روندهای آماری در آیندهای نه چندان دور ۸۰% از محتوای کل اینترنت جهان بر مبنای ویدئو خواهد بود. این خود نشان دهنده اهمیت این نوع از تبلیغات است که منبعی فوق العاده سرگرم کننده برای کاربران میباشد.
شما میتوانید از تبلیغ در ابتدای ویدئوهای سایتهای پُر ترافیکی همچون آپارات استفاده نمایید. و مشتریان بیشتری را جذب کنید. همچنین این نوع از تبلیغات کمک شایانی به آگاهی عمومی از برند شما میکند.
و اما بهترین راههای تبلیغات رایگان
وقتی شما یک کسب و کار نسبتاً کوچک با بودجهای محدود دارید، باید ابتدا به دنبال ارزانترین روش تبلیغات باشید. زیرا در شروع کار واقعاً برایتان مقدور نیست که میلیونها تومان برای یک آگهی سی ثانیهای در شبکههای تلویزیونی خرج کنید.
و یا این که صدها هزار تومان فقط برای تبلیغات ایمیلی بدهید. با این اوصاف ممکن است کمبود بودجه و عدم توانایی برای تبلیغ کسب و کار خود، شما را کمی مأیوس کند. اما در کمال تعجب، راههای رایگان بسیاری هم برای تبلیغات وجود دارند.
هر چند که بازده این روشها هرگز به اندازه تبلیغات پولی نیست. ولی برای شروع میتواند گزینه مناسبی باشد. شما با استفاده از روشهای تبلیغات رایگان در استراتژی کسب و کار خود، میتوانید در برخی هزینههای غیر ضروری صرفهجویی خوبی کنید. و بودجه خود را بیشتر برای تبلیغات در بلند مدت ذخیره کنید.
بهترین روش های تبلیغات اینترنتی کدامند!
برخی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی رایگان برای کسب و کار شما
– در وبلاگهای سایتهای دیگران پست مهمان منتشر کنید.
– در لینکدین (شبکه اجتماعی Linkedin) مطلب منتشر کنید.
– آخر ایمیلهای ارسالی خود حتماً لینک وب سایت خود را نیز تبلیغ کنید.
– خبرنامه الکترونیکی ارسال کنید.
– برای سایت فروشگاهی خود مسابقه برگزار کنید و یا محصولات رایگان به عنوان اشانتیون هدیه بدهید.
– در سایتهایی محتوای ویدئویی مانند آپارات کلیپ و فیلم کوتاه درست کنید و به صورت غیر مستقیم خدمات و محصولات سایت خود را تبلیغ کنید.
گردآوری، ویرایش و نگارش : کاروک